Klassen på Arthur's Seat

Klassen på Arthur's Seat

The birthplace of Harry Potter

Inde i hjertet af Edinburghs gader ligger et meget helligt, om end et meget berømt sted, hvor alskens turister valfarter til. Det omtalte 'sted' er
The Elephant House. En café, restaurant, et mødested, et samlingspunkt og ikke mindst FØDESTEDET for JK Rowlings fantastiske Harry Potter univers. Jeg kunne ikke tro mine egne øjne, da jeg stod uden for caféen.

Så bered jer, Harry Potter fans! Her emmer det af autentisk Harry Potter følelse, og er man ikke så meget en JK Rowling freak, ja så kan man nyde de mange billeder på væggene, den fantastiske service og generelt bare den ro, der hersker i caféen.
Et anerkendende nik fra en medarbejder, da jeg trådte ind i caféen, beroligede mig i min overvældelse af følelser. Da jeg spurgte en venlig pige om wifi, som egentlig koster et pund, ja så lagde hun beskedent en lille seddel med et password, så jeg kunne connecte mig til diverse ting på min mobil, og tage billeder til dette indlæg. Det er service og høflighed på højeste plan. Det kunne man lære noget af i Danmark.

Det er trods alt, rundt regnet, TO årtier siden, at Harry Potter kom til live, og at tænke på, hvor stor indflydelse historierne stadig har på teenagere såvel som voksne, er helt magisk.

Skrevet af Ditte



Facaden af The Elephant House

Fan-inkarneret Harry Potter toilet



Billedramme med billeder fra de første spadestik til det magiske univers


Ingen kommentarer:

Send en kommentar