Klassen på Arthur's Seat

Klassen på Arthur's Seat

At rejse er at leve

”At rejse er at leve”, var en af H.C. Andersens livsfilosofier for 100 år tilbage. Hans rejser rundt i Europa var præget af datidens begrænsninger for udrejse, men ikke desto mindre var det essentielt for ham at opleve kulturen i andre lande.

Efter vores hjemkomst fra Skotland, var første opgave at skrive et essay omkring netop ovenstående citat. Det har naturligvis ført til nogle tanker og refleksioner, ikke bare omkring vores egen tur, men også omkring selve oplevelsen ved at rejse. 

Jonas Porsgaard 2.b:
" Man føler sig meget mere i live, når man kommer ud af den vante rutine og har en helt anden hverdag end man plejer, hvor alting er nyt og spændende. Man bliver træt på en helt ny måde"

Sebastian Lüdeking 2.b:
"Ja, at rejse er uden tvivl at leve, men at møde nye mennesker er for mig en stor del af det"

Sofie Pedersen 2.b:
"At udforske verdenen og opleve andre kulturer er for mig en del af min personlige udvikling. Oplevelserne, som rejserne munder ud i, er med til at danne mit syn på tilværelsen. Jeg føler, de udvider mit perspektiv på en måde, jeg ikke vil være foruden"

Jon Óttarsson 2.b:
"Rejsen er ikke blot den fysiske tilstedeværelse i et andet land, men også når man åbner op for noget nyt, noget ukendt, noget der vil ændre en. Det er derfor vigtigt altid at rejse, for dem der ikke rejser, lever ikke"

Mathilde Rahr 2.b:
"Når vi rejser, så nyder vi. Og herved lever vi også. Derfor er det at rejse så specielt"

Frederikke Palmu 2.b:
"Personligt føler jeg mig allermest i live, når jeg oplever nye kulturer, andre menneskesyn og andre stemninger og atmosfærer end de velkendte. Der bliver skabt en stor fascination til det ukendte sted, og jeg føler sjældent, jeg når at blive færdig inden returrejsen indtræffer. Sådan har jeg altid haft det"

Skrevet af Mathilde og Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar